Barack Obama elnökválasztási kampánya új fejezetet írt a politikai kommunikáció történetében, azonban úgy tűnik ez mostmár csupán mint történelmi érdekesség fog szerepelni. A kampány egyik fő újítása az amerikai politikában rendkívül fontos pénzgyűjtés megújítása volt. A kampány jelentős részben támaszkodhatott a magánszemélyektől érkező kis összegű adományokra és így képes volt a kevesebb, de nagyobb összegű adományokat gyűjtő republikánus pénzgyűjtő rendszer vagy az előválasztások során Hillary Clinton pénzgyűjtő gépezetével versenyre kelnni, sőt nyerni is ellenük.
A Legfelső Bíróság tegnapi döntése után úgy tűnik ennek vége. A döntés értelmében eltörlik a vállalatok és egyéb szervezetek (mint például a szakszervezetek) számára felállított korlátot, ezentúl korlátlan mennyiségű pénzt adományozhatnak különböző politikai kampányokra. Az 5-4 arányban, konzervatív-liberális törésvonal mentén megosztott ítélet indoklása szerint a korábbi korlát a vállalatok szólásszabadságát korlátozta, ezért indokolt annak eltörlése.
A republikánusok üdvözölték a döntést, ami nem is megelpőő, hiszen az üzleti körök inkább az ő politikájukat látják szívesen a kongresszusban és a Fehér Házban. Obama szerint a döntés zöld jelzést adott a különböző lobbicsoportoknak, mint a nagy olajtársasaágok, a wall streeti bankok vagy a nagy egészségbiztosítók, akik már most is a mindennapi amerikaiak hangjának elnémítására használják befolyásukat.
A novemberi választásokat ez a döntés drámaian befolyásolhatja, a már így is rendkívül rossz helyzetben lévő demokraták helyzete tovább romlott, a republikánusok tehát örvendezhetnek. Egyre nagyobb az esély, hogy az alsóházban megforduljon a többség. A kis adományokból építkező kampányok persze még mindig lehetnek rendkívül hatékonyak, ám erejük lényegesen csökkent a korábbi szabályozáshoz képest.